امکانات و خدمات گوگل
نوشته شده توسط : Ashkan

گوگل (Googel)

آدرس : http://www.google.com

تا چند سال پیش اکثر کاربران اینترنت با نام گوگل به عنوان یک موتور جستجوگر اینترنتی آشنا بودند ، اما امروزه این سایت به یک سایت چند منظوره تبدیل شده است و علاوه بر امکانات فوق هر روزه شاهد نوآوریهای جدیدی از این شرکت هستیم. بارزترین امکان این سایت خوب موتور جستجوی آن است که نتایج واقعا خیره کننده و قابل توجهی را در بر دارد. شما امکان سرچ کردن در سایت ، سرچ عکسها ، سرچ در گروهای گوگل و ... دارید.
اخطار : در هنگام تایپ نام گوگل مراقب باشید که در صورت اشتباه کردن در تایپ نام گوگل احتمال رفتن شما به یک سایت ویروسی که از قضا نامی شبیه گوگل هم دارد وجود دارد.

سرویسهای گوگل

http://www.google.com
جستجو گر اینترنت گوگل. با استفاده از آن می توانید با بالاترین سرعت در 3 بیلیون صفحه اینترنت جستجو کنید.

http://www.google.com/ig
بخش سفارشی سازی صفحه اصلی گوگل. این بخش به تازگی راه افتاده و در آن شما قادرید که آخرین اطلاعات آب و هوا ... خبرهای مهم سایتهای خبری مثل بی بی سی و همچنین از آخرین تحولات صندوق پستی خودتون (جیمیل) با اطلاع شوید. توجه داشته باشید که کاربران قادرند به انتخاب خود هر بخش را که مایلند به صفحه خود اضافه یا حذف کنند.

http://images.google.com
تصویر یاب گوگل. یکی از پر استفاده ترین موتور های جستجوگر تصویر در اینترنت با 425 میلیون تصویر. این سیستم نیز فارسی شده است و زبان فارسی را ساپورت میکند.

http://video.google.com
جستجوگر فایلهای ویدیویی گوگل (جستجوی برنامه های TV ) و همچنین فیلمهای سینمایی.این سرویس هم به تازگی فارسی شده

http://scholar.google.com
جستجوگر مقالات علمی گوگل . نسخه بتا ... برای جستجوی مقالات علمی میتوانید از این جستجوگر استفاده و سریعتر به نتیجه مورد نظر خود برسید. این جستجوگر قابلیتهای بسیار زیادی دارد که استفاده از آن را به دانشجویان و محققان توصیه میکنم.

www.google.com/options/specialsearches.html
جستجوی ویژه گوگل. با استفاده از این قسمت میتوانید جستجوی خود را به موضوعاتی از قبیل : BSD, Appleو Microsoft محدود کنید.

http://directory.google.com
دایرکتوری وب گوگل. در این قسمت گوگل وب را بر اساس موضوعات مختلف دسته بندی کرده است که این کار شما را برای پیدا کردن مطلب مورد نظرتان بسیار کمک میکند!

http://news.google.com
اخبار گوگل. نمایش و جستجو در یک منبع خبری با تعداد 4500 پست که هر روز بر تعداد آنها افزوده میشود و به روز رسانی می گردد.

http://froogle.google.com
حراج گوگل. پیدا کردن کالاهایی که برای فروش یا حراج گذاشته شده است از طریق اینترنت. کاربران ایرانی هم میتوانند از این بخش به خرید کالای ارائه شده بپردازند و گوگل اولین سایت از این دست در امریکا است که تحریمهای اقتصادی ایران را مد نظر نمی گیرد. (البته فعلا)

http://answers.google.com
پاسخ های گوگل. یک انجمن آزاد که در آن گوگل با دریافت مبلغی پاسخ سوالات شما را میدهد.

http://catalogs.google.com
کاتالوگ های گوگل. جستجو و نمایش کاتالوگ های اینترنتی که از طریق ایمیل رد و بدل میشوند. بخش خیلی جذابی هست.

http://groups.google.com
گروه های گوگل. فرستادن و خواندن مطالب در انجمن های کاربردی گوگل. این بخش هم بزودی از زبان فارسی پشتیبانی میکند.

http://www.google.com/translate_t
مترجم متن و سایت گوگل. یکی از کاربردی ترین امکانات این سایت برای تبدیل متون از زبانهای مختلف به زبانهای دیگر. متاسفانه این بخش هنوز زبان فارسی را ساپورت نمی کند ولی در برنامه های آینده گوگل چنین امکانی مد نظر هست. شما با این مترجم قادرید آدرس سایت خود را که مثلا به زبان فرانسه است را به مترجم داده و سایت را بصورت کاملا ترجمه شده به زبان انگلیسی ببینید. نتیجه کار یک ترجمه ماشینی است که البته بسیار هوشمندانه طراحی شده و در هر صورت از هیچی که بهتره !

http://labs.google.com
آزمایشگاه های گوگل. پروژه های انجام شده توسط گوگل كه عبارت است از : Google Viewer - Google Web Quotes - Google Glossary - Google Sets - Voice Search - Keyboard Shortcuts. با توجه به عملکرد گوگل این بخش دائم در حال تحول است.

www.google.com/options/universities.html
سيستم جستجوي دانشگاه گوگل. با استفاده از اين قسمت مي توانيد جستجوي خود را به وب سايت هاي مدارس و دانشگاه ها محدود كنيد.

www.google.com/options/wireless.html
گوگل بی سیم. با استفاده از این قسمت شما می توانید با دستگاه ها (کامپیوتر های) دستی خود به موتور جستجوی طراحی شده برای این دستگاه ها دسترسی پیدا کنید.

https://gmail.google.com
جی میل. دو گیگابایت ایمیل مجانی از گوگل با پشتیبانی کامل از زبان فارسی.

https://upload.video.google.com
آپلود فایلهای ویدیویی در گوگل. شما میتوانید از این سرویس برای آپلود فایلهای تصویری خود استفاده نمایید. این تصاویر در جستجوهای گوگل مد نظر قرار خواهند گرفت و این سیستم برای آپلود تصاویر شخصی مناسب نیست. از قوانین استفاده از این سرویس قرار ندادن فیلمهای مستهجن و خلاف عرف در این سرویس است.

http://maps.google.com
سیستم دیدبان ماهواره ای گوگل. دیدن کره زمین با ماهواره. این سیستم که با خرید یک شرکت معتبر در همین زمینه توسط گوگل آغاز شده تصاویر ماهواره با وضوح بالا را در اختیار شما قرار میدهد. در وهله اول این سیستم فقط امریکا را پشتیبانی میکند ولی به مرور زمان این سیستم کاملتر خواهد شد. در ضمن نقشه ها و عکسهای ارائه شده توسط این سیستم به دلایل امنیتی مربوط به یک سال پیش است و شما تا یک میزان معین قادر به بزرگ نمایی تصاویر دارید و مثلا نمیتوانید با آن پلاک یک خودرو یا روزنامه دست یک شهروند امریکایی را مطالعه کنید.

www.google.com/language_tools
مترجم گوگل. با استفاده از این قسمت شما میتوانید محتوای صفحات , به صورت متن یا کلمه را ترجمه کنید.

https://services.google.com/tc/Welcome.html
بخش فارسی سازی گوگل ... به کمک کاربران. در این بخش شما میتوانید به فرایند فارسی سازی گوگل کمک نمائید و بدین وسیله هر چه زودتر شاهد فارسی سازی قسمتهای مختلف گوگل به زبان فارسی باشیم.

https://www.orkut.com/Login.aspx
اورکات. سایتی که توسط یکی از کارمندان گوگل راه اندازی شده و در کل یک اجتماع مجازی از کاربران کشورهای مختلف دنیا است. مکانی برای دوستیابی و تبادل نظر و عقاید و ... متاسفانه این سیستم بسیار جذاب و کارآمد در ایران و برخی دیگر از کشورهای دنیا فــــیلتر شده و کاربران امکان استفاده مستقیم از این سیستم رو ندارن.


ابزارهای گوگل

www.google.com/options/buttons.html
کلید های نمایشگر اینترنت گوگل. شما میتوانید با قرار دادن کلید های گوگل در نوار ابزار شخصی نمایشگر اینترنت خود به سرعت به گوگل دستیابی پیدا کنید.

http://toolbar.google.com
نوار ابزار گوگل. با قرار دادن گوگل در نوار ابزار نمایش گر اینترنت قدرت گوگل همیشه در اختیار و دسترس شماست.

http://www.google.com/apis
ای- پی- آی های گوگل ابزاری برای برنامه نویسان تا بتوانند در برنامه های خود به صورت خودکار از گوگل استفاده کنند.

http://webaccelerator.google.com
شتاب دهنده برای دیدن صفحات وب . ساخت گوگل (بتا). این سرویس که شامل یک برنامه نیز هست به تازگی راه اندازی شده و هنوز مراحل آزمایشی را سپری میکند. گوگل به دلایل ضعف امنیتی این برنامه فعلا دانلود نسخه آزمایشی آن را برای کاربران متوقف کرده است.

http://desktop.google.com
جستجوگر رومیزی. نصب اين نرم افزار پس از اتصال به اينترنت در سايت گوگل ، در کنار گزينه های وب ، تصوير ها و فهرست ؛ گزينه ديگری تحت عنوان Desktop گشوده می شود و اين نرم افزار عمليات جستجو بر روی هاردديسک را با سرعتی مشابه ساير جستجوها انجام خواهد داد . بدين ترتيب شما با مراجعه به سايت گوگل می توانيد جستجوی خود بر روی هارد ديسک را در قالب هر نوع مستندات متنی شامل word ، Excel ، Notepad و ... انجام دهيد ! البته ذکر اين نکته ضروری است که پس از نصب نرم افزار بلافاصله قادر به جستجوی کامل هارد ديسک خود نخواهيد بود ، و جهت استفاده نهايي از آن بايد 24 ساعت انتظار بکشيد . اين زمان به آن جهت است تا نرم افزار به فايلهاي موجود در هاردديسک شما مسلط شود .

ضمنا شما میتوانید با انتخاب گوگل به عنوان جستجوگر پیشفرض، گوگل را به نمایشگر اینترنت خود اضافه کنید. البته امکانات دیگری نیز آماده است !
__________________




:: موضوعات مرتبط: امکانات و خدمات گوگل , ,
:: بازدید از این مطلب : 1913
|
امتیاز مطلب : 59
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : 28 مرداد 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: